Friday, May 21, 2010

Mengapa Manusia semakin kejam???

Salam..

Setiap hari ain bace surat kabar ada je kisah2 tragis... hari ini ain ada terbaca pasal kisah remaja perempuan yang dikurung bf dia kerana hamil... remaja itu turut didera oleh bf dia... kejam nya bf dia... mane perginya sifat perikemanusiaan...??? tiadakah rase kasihan??? apa yang mengejutkan ain bila remaja perempuan tu dapat melarikan diri... lelaki tu tanpa rase segan silu datang ke rumah keluarga perempuan tu untuk ambil balik perempuan tu.... berani sungguh berani... tetapi takkah lelaki tu berfikir apa yang dia buat tu lg mengundah padah??? ciap leh buat pengakuan nk jual anak yang bakal dilahirkan tu lg... oh... mengapakah ada manusia yang sebegini kejam??

kadang2 bile fikir macam nih mesti la ada sebab mengapa mereka jadi macam tu... sebab paling asas mereka tidak berfikir sebelum melakukan sesuatu... perempuan sekarang jangan mudah percaya pada orang yang baru dikenali... ni tak ain tgk zaman sekarang nih.. baru kenal 2 hari da berani ikut pergi sana pergi sini... tak ada perasaan takut kew???

lagi 1 kisah hari ni ain bace pasal suami tendang isteri yang sedang dalam pantang... Ya Allah... dimanakah rasa kasih sayang sesama manusia??? da nama pun isteri sepatutnya seorang suami melindunginya... tetapi disebabkan ada perempuan lain si suami bertindak kasar terhadap isteri yang ingin kan keretanya untuk membawa anak ke klinik... dalam da tak sygkn isteri tu still ada anak yang baru dilahirkan si isteri... ini semua kerana nafsu....!!!!!!!!

Kawan2 renung2kan lah... semoga kita dijauhi dari manusia sebegini... kita jadikan ini sebagai pengajaran dan teladan untuk kita... dalam kehidupan ini kita harus berhati2 mengenali sesama manusia... bak kata perpatah 'rambut sama hitam, tapi hati lain2'... kepada mangsa2 di atas marilah kita berdoa agar diberi kekuatan untuk mereka mengharungi dugaan yang telah Allah berikan kepada mereka....

wasalam....

keratan akhbar 21 mei 2010 (click untuk maklumat terperinci)
*Sangkar Cinta Remaja Hamil.
*Suami Dajal.

No comments: