Sunday, December 5, 2010

hijrah

"ko slalu fikirkan masalah orang... masalah ko ada tak orang fikirkan??"

ayat ni la yang selalu bermain difikiran.... dari dulu lagi mama ain selalu berpesan... jgn terlalu fikirkan orang nanti ko yang merana.... ye tu la yang aku sedang alami.... friend is everything for me... tp lepas ape yang ain lalui.. ain cukup serik.... now family is everything for me...

family aku da banyak membantu aku untuk menuju ke menara gading.... jadi dalam keadaan dan suasana macam ni aku perlu membantu untuk suntik semangat keluarga....

orang luar mungkin boleh cakap macam2... hmmm aku da fed up dgn "orang",, golongan yang aku fed up nih diorg tau cakap je.... tapi diorg tak tau rasenye cm ne... jgn sampai aku ckp "nnt ko kene baru ko tau rase nye perit atau tak"...

ntah la mulut orang ni memang susah nak tutup... so ain amek keputusan untuk make ignore.... bialah diorg dgn idiology diorg....

aku nak bertuka angin... harap da tak jejakkan lagi kaki kat melaka... kenapa nye... ntah la.... aku mmg byk kenangan manis.. tp bile dikenang akn menjadi pahit... hmm... aku nak berhijrah... sempena maal hijrah ni... aku berazam untuk built new life with new environment... try to make improvement...

p/s: menanti kelulusan pertukaran kampus

1 comment: