Wednesday, February 29, 2012

::: L.O.V.E :::

Salam,,....

again story about marriage... just want to share something that i need to share with everybody... especially to all the single person... i just want to say, "Before u and your partner getting marriage, both of u need to ensure that inside your soul have full of love".. Atau dalam bahasa melayu... "sebelum berkahwin, pastikan yang dalam diri anda ada perasaan cinta, kasih dan sayang anda terhadap pasangan anda" mengenali pasangan tu memanglah amat penting. Tapi perlu diingat zaman dulu-dulu nenek moyang kita kawin pon tanpa mengenali each other but they still can survive.. so how... kawan-kawan the basic is kalau dia adalah jodoh anda maka insya'allah dia tetap untuk anda... jika bukan pertahankan macam mane sekali pon dia tetap bukan untuk anda... Kenapa ain kata "Cinta, Kasih & Sayang' dalam perhubungan tu penting?

why???

LOVE...
Akan membawa kepada TOLERANSI... apabila ada rasa kasih & sayang maka kita secara automatiknya kita akan bertolak ansur pada pasangan kita... tak kiralah husband atau wife.. bila ada masalah, berbincang.. selesaikan dengan cara yang terbaik...

LOVE...
Akan membawa kepada HORMAT-MENGHORMATI... bila kita sayangkan seseorang itu secara tak langsung kita akan hormat pasangan dan keluarga mereka... menerima segala kekurangan dan kelemahanya... tiada "tinggi suara" kerana kita hormat pasangan kita..

LOVE...
Akan membawa kepada TANGGUNGJAWAB... bila kita sayangkan seseorang especially suami, anda harus pikul tanggungjawab sebagai seorang suami.. menjaga si isteri seperti mana ibu dan bapanya menjaganya.. jika ada anak-anak anda harus ingat tanggungjawab sebagai ibu dan bapa kepada kanak-kanak itu. itu belom termasuk tanggungjawab kewangan... zahir & batin...:))

LOVE...
Akan membawa kepada rase BERSYUKUR kepada Allah swt... kerana susah & senang pasangan kita itu sentiasa disisi kita...

LOVE...
Akan membawa kepada KEPERCAYAAN... dalam perhubungan kita harus percaya kepada pasangan kita... kemana sahaja dia pergi dan lakukan kita akan percayakan pasangan kita... ini penting kerana jika pasangan kita difitnah.,, pasangan kita mesti mengharapkan kepercayaan daripada kita...

LOVE...
Akan membawa kepada KESETIAAN... bila rasa sayang itu sudah sebati maka kita ada setia pada si dia seorang...

LOVE..
Akan membawa kapada KEIKHLASAN... apa sahaja kita lakukan kita harus melakukan dengan penuh keikhlasan...

dan banyak lagi... maka KUNCI nya adalah "CINTA, KASIH & SAYANG"


MANUSIA PERLUKAN KASIH & SAYANG TIDAK LEBIH DARI ITU....

No comments: